#1 2010-04-02 20:37:29

Deve

http://www.avatarsland.com/avatars/fantasy_creatures/80x80_fancreaturs0017.gifPoziom3

Zarejestrowany: 2010-03-16
Posty: 31

Historia Gothica I

Gothic I:

Logo:http://i43.tinypic.com/am84ye.jpg

Krótka Historyjka Gothica I : Gra powstawała w wielkiej tajemnicy, tylko najbardziej spostrzegawczy dziennikarze byli w stanie odnotować. że szykuje się taka produkcja. W końcu gdy Gothic został wydany. Trafiły na sklepowe półki i zaczęła się- "Gothicko-mania".

Historia dzieje się w świecie Myrtana, królestwie króla Rhotbara II. Ludzie walczyli wraz z orkami, od którzy okazali się twardym i niebezpiecznym przeciwnikiem. Król Rhotbar, rządzący ludźmi chce zemsty, dlatego musi uzbierać nową armię. Broń jest robiona z metalu wytapianego z rudy, którą wydobywa się w kopalniach. W kopalniach panuje ostry rygor i raczej nie jest tam wesoło, nie mówiąc już o bezpieczeństwie, więc ludzi do pracy bardzo mało. Aby poprawić tą sytuację, król postanowił, że za każde, choćby małe wykroczenie trafia się do kopalni. Zbuntowani skazańcy zaczęli uciekać z więzienia, czyli kopalń. Władca chcąc temu zaprzestać, zwołał Magów Ognia oraz Wody (po sześciu z Kręgu Ognia i tylu samo z Kręgu Wody) i kazał zrobić im barierę oddzielającą jego królestwo od kopalni. Magowie zabrali się więc do pracy. Pomylili się jednak w sztuce i stworzyli o wiele większą magiczną barierę niż mieli to w planach, przy okazji zostając w niej również zamknięci (czego na pewno nie chcieli). Barierę tą każdy może przejść z zewnątrz, ale żadne stworzenie już stamtąd nie wyjdzie. Król musiał negocjować z więźniami, ponieważ potrzebna była mu ruda. Więźniowie podzielili się na trzy grupy, zwane obozami. I tak powstał Stary Obóz, Nowy Obóz oraz Obóz Sekty (Obóz na bagnie). W pierwszym z nich zapanował jako taki porządek z surowym prawem, ludzie z tego obozu dogadali się z królem i zaczęli dostarczać mu potrzebną rudę za rozmaite, cenne dobra. Ich szefem został Gomez z Magami Ognia. W Nowym Obozie większość to bandyci, którzy zebrali się wokół Magów Wody, (oddzielili się od Magów Ognia). Panuje tam istny rozgardiasz i każdy robi tam co chce. W trzecim obozie znajdują się wyznawcy niejakiego Śniącego. Palą oni dużo skrętów z bagiennej trawy (ziele rosnące na bagnach). Wierzą, że gdy ich władca przebudzi się, to wypuści ich z tej przeklętej bariery. Ten obóz cechuje się spokojem i specyficzną aurą hippisowskiej komuny, gdzie non-stop słychać bulgotanie wodnej fajki. Niesamowite jest to, że obozy te są spowite siecią wzajemnych zależności i powiązań.

Grę rozpoczynamy jako nowy więzień skazany na wzmocnienie siły roboczej w kopalniach magicznej rudy. Jeszcze przed nieodwracalnym przekroczeniem bariery otrzymujemy pierwszą misję. Magowie z zewnątrz zlecają dostarczenie zapieczętowanego listu do magów ognia. Od tego momentu zostajemy zdani wyłącznie na swoje siły i rozum. Co od pierwszej chwili fascynuje w Gothicu, to prawdziwa dowolność w postępowaniu oraz duży realizm zachowania postaci NPC. Już na samym początku musimy decydować, do którego obozu powinniśmy się udać. Co prawda najbardziej oczywistym pierwszym krokiem jest Stary Obóz, ale tak naprawdę dla przebiegu gry nie byłoby znaczenia gdybyśmy zaczęli od Nowego Obozu lub Bractwa Śniącego. To charakterystyczna cecha dla całej gry, podczas której będziemy musieli wybierać nie tylko do którego obozu się przyłączyć, ale również jak rozwijać swoją postać, jakie rozwijać cechy i umiejętności, jakich zadań się podjąć, a z jakich zrezygnować. Wszystko będzie miało istotny i odczuwalny wpływ na późniejszą rozgrywkę, a wachlarz możliwości jest naprawdę szeroki.

Po przyłączeniu się do któregoś obozu ( stary, na bagnie, nowy ) przywódcy od razu znajdują nam zajęcie, na początku jesteśmy chłopcami na posyłki, musimy udać się do kopalni po liste potrzebnych rzeczy, ale żeby ją otrzymać musimy wybić pełzacze( takie duże karaluchy ), a potem możemy zamiast do starego obozu oddać je najemnikom [ nowy obóz ] także jak widzicie możliwości jest wiele ;) . W grze panuje tryb "zjedz jedno to dostaniesz drugie" ponieważ do przejścia wątku głównego musimy wykonać wiele pod-zadań a po nich jeszcze więcej pod-pod-zadań ( widać powyżej )

Ekwipunek jest dosyć rozbudowany, mnóstwo broni ( niektóre unikatowe np. Urizliel ), łuki, mikstury, runy ( czary ), napoje,jedzenie, a nawet jagody oraz rośliny. Świat po którym się poruszamy jest stosunkowo mały w porównaniu z Morrowindem lub GII. Jeżeli oddalimy się od któregoś z obozów choćby na 20 metrów zlecą się wilki, kretoszczury oraz ścierwojady ( takie strusie ), także jak widać świat jest dosyć rzeczywisty< jak już wcześniej wspomniałem> w koloni górniczej wszystko toczy się własnym życiem, myśliwi polują kopacze kopią a Gomez wykorzystuje kobiety, nie martwcie się nasz bohater coś z tym zrobi.

Grafika odznacza się ładnym 3D i teksturami " na poziomie " lecz w grze znajdziemy wiele BUG'ów, jednak tworzy to jako taki czar tej gry ponieważ po przejściu gry możemy zagrać od początku szukając trików oraz sztuczek. Wysoka jakość graficzna oraz otoczenia. *Bug- Bład który pozwala nam mieć więcej zręczności siły many lub złota. Następne zagadnienie to kody, są aczkolwiek nie są niezbędne. Przy odrobinie rozumu i mikstur można sobie poradzić. Gdy np. z lasu wybiega stado wilków możemy uciec nie trzeba walczyć, ale ja po przejściu gry bawiłem się kodami

Kody do Gothic I :
cheat god - god mode
cheat full - energia
harpie - harpie
lurker - Lurker
lichtbringer - artefakt (w czasie questu)
goto vob - teleport
goto pos - teleportujesz się do zamku
goto waypoint - teleport
load game - ładujesz save
save - no, robisz save
version - wersja gry
insert [nazwa] - tworzysz danym przedmiot/istotę (lista poniżej)

Moja ocena tej gry to(0-10)
: 4,5

Ostatnio edytowany przez Deve (2010-04-02 20:38:13)


[img]http://i39.tinypic.com/wvsar9.jpg[/img]

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.huntik-zostan-lowca.pun.pl www.rfactor2010.pun.pl www.grupak.pun.pl www.royal.pun.pl www.religijne.pun.pl